"tiAp sAAt kUmEriNdU, tiAp dEtikkU iNgAti, mOgA diri disAyANgi, MENikMAti hEbAt cINtA sUci, kUbErsAksi tiAdA tUhAN mELAiNkAN ALLAH, kUbErsAksi dAN mUhAMMAdLAH pEsUrUH ALLAH, kUbErjANji mALaM siANg kUrEdHA uNtkMU, kUbrjANji hidUp mAti aMAL ibAdAH uNtUkMU..."(^_^)!

Thursday, October 27, 2011

~~~Lambaian Cinta~~~(T_T)



YA ALLAH…
Saat jiwaku kosong,
Gersang dimukim pilu,
Kau hadir membawa lambaian cinta-MU…

YA RAHMAN…
Saat hatiku resah gelisah,
Gundah gulana,
Kau hadir memberiku makna hikmah kembara…

YA RAHIM…
Saat jiwaku sarat,
Tenggelam dihuni derita,
Kau hadir mempamerkan sejuta rahsia…

YA GHAFFAR…
Saat hatiku berat,
Menanggung dosa, kotor dipenuhi noda,
Kau hadir menghulur ampunan-MU dengan penuh cinta dan mesra,
Ampuni aku Wahai Sang Maha Pencipta…

YA ALLAH…
Aku merayu,

YA RAHMAN…
Aku memohon,

YA RAHIM…
Aku meminta,
Dengan hina dan hiba dijiwa,
Mendamba sapaan lambaian cinta-MU yang ESA…

YA A’LIM…
Janganlah KAU jadikan aku,
Seperti debu-debu yang beterbangan melata dengan sia-sia…

YA SAMII’…
Janganlah KAU jadikan aku,
Umpama buih-buih dilautan yang hilang dihempas masa...

YA BASIIR…
Janganlah KAU jadikan aku,
Hamba kepada dunia dan isinya yang fana…

Tetapi…
YA ALLAH…
Jadikanlah aku sebaik-baik manusia…
Jadikanlah aku hamba yang bisa memanfaatkan sisa-sisa usia…
Jadikanlah aku Ya RABBI, YA RAHMAN, YA RAHIM, YA ALLAH…
Kekasih-MU di daerah sana…

WAHAI TUHANKU SANG MAHA SEGALA MAHA,
MAHA YANG PENUH DENGAN SEGALA CINTA,
DAN MAHA DIATAS SEGALA-GALANYA,
Labuhkanlah hatiku ini mencintaimu setulusnya,
Supaya aku bias menyambut lambaian cinta-MU seadanya dengan penuh ikhlas dan redha…

YA ALLAH…
Sentuhkanlah hatiku ini,
Saat aku jauh dari-MU,
Peluklah aku,
Saat aku mencintai sesiapa lebih dari-MU,
Peliharalah imanku selalu,
Jadikanlah aku hamba-MU yang banyak berdoa, beristighfar dan menangis didepan-MU,
Agar diberi kekuatan dan kesabaran keran setiap sesuatu itu datangnya dari-MU…

Semoga ALLAH memberi aku PELANGI untuk setiap HUJAN,
SENYUMAN untuk setiap TANGISAN,
KEKUATAN untuk setiap DUGAAN,
Dan MAKBUL untuk DOA yang dipohonkan,
Serta semoga aku mampu meraih lambaian cinta-MU yang AGUNG…

…:::~~~Aremeen Ya Rabbal A’lameen~~~…::: Semoga ALLAH memberiku pahala dan mengantikan dengan apa yang lebih baik daripada musibahku…::: ALLAH BERSAMAKU…ALLAH MEMERHATIKU & ALLAH MELINDUNGIKU…:::~~Al-faqierah ila Afwi Rabbi~~…::: Amiiinnnn…

“ Ya ALLAH sesungguhnya aku mencintai pertemuan dengan-MU, maka cintailah pertemuan denganku…”---Abu Hurairah--- Wallahu a'lam...

No comments:

Post a Comment